Mongeovo promítání
Jak na to
- Ve 3D nákresně (tj. v LEVÉ části) sestrojte objekty (body, přímky, úsečky, kuželosečky, krychli).
- Pokud se objekt (bod nebo čára) nepromítne hned po vytvoření, klikněte na něj ve 3D nákresně.
- Applet neslouží k zobrazení kuželoseček–řezů,
nemusí se promítnout správně, proto je jejich promítání potlačeno.
(Přesto to můžete zaškrtnutím skryté volby řezy zkusit. Volbu zobrazí logická proměnná "zobrazovatRezy".)
- Chcete-li objekt přejmenovat, udělejte to výhradně ve 3D nákresně.
- Je-li řezem mnohoúhelník nebo úsečka, promítne se po vytvoření nesprávně. K nápravě stačí pohnout bodem.
- Můžete pohybovat i průměty – body v nákresně vpravo.
Pozorujte, jak se tím posouvá odpovídající bod ve 3D nákresně.
- Chcete-li objekt přejmenovat, udělejte to výhradně ve 3D nákresně.
Přejmenování průmětu – bodu v nákresně vpravo – vyvolá chybu a "rozpojí" průměty.
Bude pak nutno zotavit applet tlačítkem Promítnout / Obnovit průměty.
- Tlačítko Promítnout / Obnovit průměty zotaví applet,
pokud po nějaké chybě nebo akci
(například po předefinování objektu) přestane fungovat promítání,
a všechny objekty znovu promítne.
Počkejte (zejména u složitějších konstrukcí) až akce proběhne.
Neodpovídá-li zobrazení skrytých objektů a zobrazení/skrytí popisků, pak stiskněte tlačítko podruhé.