Contents
Chapter 1 Úvod
1.1 Východiska práce
1.2 Cíl práce
1.3 Obsah práce
1.4 Jak najít potřebný model
Chapter 2 Možnosti 3D systémů
2.1 Přínos systémů trojrozměrné dynamické geometrie
2.2 Manipulace se scénou
2.3 Přehled aktuálně používaných systémů
2.4 Nástroje systémů pro trojrozměrnou dynamickou geometrii
2.5 Obvyklé problémy při práci s modelem
2.6 Současné možnosti programu Cabri 3D
Chapter 3 Stereometrie na střední škole
3.1 Začínáme pracovat se 3D modelářem
3.2 Základní poučky
3.3 Tělesa I (mnohostěny)
3.3.1 Hranoly
3.3.2 Jehlany
3.3.3 Pravidelné a polopravidelné mnohostěny
3.3.4 Hvězdicové mnohostěny
3.3.5 Sítě těles
3.4 Řezy mnohostěnů
3.4.1 Řezy krychle, kvádru a hranolů
3.4.2 Řezy jehlanu
3.4.3 Průnik přímky tělesem
3.5 Tělesa II (koule, kužele a válce a plochy)
3.6 Kuželosečky, tečny a tečné roviny
3.7 Objemy a povrchy těles
3.8 Zobrazení
3.8.1 Shodná zobrazení v prostoru
3.8.2 Podobnost a podobná zobrazení v prostoru
3.8.3 Kulová inverze
Chapter 4 Konstrukční úlohy
4.1 Přímky, roviny
4.2 Mnohostěny
4.2.1 Hranoly a jehlany
4.2.2 Čtyřstěny
4.3 Kulová plocha
4.4 Množiny bodů dané vlastnosti
4.5 Další úlohy
Chapter 5 Analytická geometrie
Chapter 6 Podpora talentovaných žáků
6.1 Objemy těles
6.2 Množiny bodů dané vlastnosti
6.3 Apolloniovy úlohy v prostoru
6.4 Související úlohy a problémy
6.5 Další úlohy a problémy
Chapter 7 Generátory úloh a testů
7.1 Metodika tvorby testové šablony
7.2 Tisk variant testu
7.3 Připravené testové šablony
7.4 Sítě těles
Chapter 8 Rozvíjení prostorové představivosti
8.1 Prostorová představivost
8.2 Modely a hádanky
8.3 Představivost – samostatné aplikace
8.3.1 Stavebnice
8.3.2 Hra
8.3.3 Domino
8.3.4 Kostka
8.3.5 Labyrint
Závěr
Seznam použité literatury
Seznam tabulek
Appendix A Přehled modelů
Appendix B Přehled samostatných aplikací a didaktických materiálů